duminică, iulie 26, 2009

Sesizare si raspuns de la EON

Pe adresa Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor Botoşani a sosit urmatoarea sesizare:


Nu stiu daca aceasta este prima reclamatie cu privire la modul de distributie al energiei elctrice din orasul nostru,Botosani.Probabil si dumneavoastra ati observat daca locuiti in oras si stati treaz pana in jurul orelor 00:00-02:00 sau chiar mai devreme ca se intrerupe curentul(o data,de 2 ori sau chiar de mai multe ori pe seara).In ultimele 3 zile s-a intrerupt curentul in jur de 5-6 ori,respectiv in data de 18.06.2009 s-a intrerupt de 2 ori!Aceasta nu este o problema noua cu care ne confruntam toti locuitori orasului(sau poate doar in zona mea,mai exact pe Calea Nationala nr.86) de mai multi ani!Conform legilor din Romania avem dreptul sa cerem ca si "consumatori" o distributie cat mai buna a bunurilor pentru care platim,iar eu personal sunt dezgustat de maniera in care suntem tratati de respectiva firma.Se poate intampla odata la un anumit interval sa se mai intrerupa curentul din cauze tehnice,conditii meteo,defectiuni sau mai stiu eu ce,dar ceea ce patim noi este un obicei de acum.Tin sa precizez ca la aceste intreruperi de curent toata aparatura electronica si electrocasnica are de suferit din cauza socurilor prin care trec iar,pentru aceasta nimeni nu garanteaza pentru bunurile cetatenilor(certificatele de garantie nu sunt valabile la aceste socuri electrice).

Este prima plangere pe care o fac la dumneavoastra,deci imi cer scuze daca nu m-am exprimat corect sau daca nu aceasta este maniera de a face o plangere la dumneavoastra!Daca totusi e va rog anticipati in masura in care sunteti imputerniciti sa luati masuri!

Va multumesc anticipat!!!

*deocamdata las plangerea ca anonim!


Am primit urmatorul răspuns din partea EON


Urmare petiţiei anonime prin care sunt sesizate dese întreruperi ale furnizării energiei electrice în municipiul Botoşani, vă aducem la cunoştinţă următoarele:

· pe data de 18 iunie 2009, orele 002, s-au efectuat manevre la dispoziţia Dispeceratului local Botoşani pentru mărirea siguranţei în alimentare (LES Blocuri – Stejari – PT 1910 din care este alimentat petentul).

· tot pe data de 18 iunie 2009, orele 1209, s-au executat manevre de preluare a consumatorilor datorită unui incident produs pe altă linie electrică care a afectat LES Blocuri – Stejari.

· în evidenţele operative ale companiei noastre nu se confirmă întreruperea furnizării energiei electrice de 5 – 6 ori în ultimele trei zile;

· actul adiţional la contractul de furnizare a energiei electrice la consumatorii casnici prevede la art.6, aliniatul a) că furnizorul are obligaţia să furnizeze consumatorului energie electrică în mod continuu, cu excepţia perioadei pen tru revizia şi reparaţia instalaţiilor energetice de distribuţie, şi a duratei de remediere a avariilor şi deranjamentelor, în conformitate cu Standardul de performanţă;

· Standardul de performanţă pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice prevede: OD asigură sosirea echipei de intervenţie în minimum de timp după anunţarea, de către utilizator, a întreruperii în alimentare, astfel încât restabilirea alimentării, din momentul anunţării, după o întrerupere neplanificată, să se realizeze în maximum:

a. 12 ore pentru mediul urban, în condiţii normale de vreme;

b. 24 de ore pentru mediul rural, în condiţii normale de vreme;

c. 72 de ore pentru mediul urban sau rural, în condiţii meteorologice deosebite;

· menţionăm faptul că realimentarea cu energie electrică a locuinţei petentului s-a realizat, de fiecare dată, în limitele standardului citat mai sus.

Cu stimă,

Cu stimă / Kind regards
Cristina Tanasescu

Inginer - Departament Clienti Casnici / Engineer - Household Customers Department

T +40 231 50 59 05

F +40 231 50 59 09

M +40 730 17 02 06

e-mail: cristina.tanasescu@eon-energie.ro

E.ON Moldova Furnizare S.A.

22, Str. Stefan cel Mare

600539 Bacau, Romania

www.eon-energie.ro

Mulţumim pentru răspunnsul primit.

Aşteptăm şi comentariile consumatorilor.

I Like EURES

Protecţia consumatorilor în presă